fo_kep_kiemelt_vagott

Jelentkezéssel kapcsolatos kérdések

1. Hogyan jelentkezhetek egy túrára?
Programjainkra a honlapunkon található jelentkezési felület segítségével lehet jelentkezni. Más módon történő jelentkezést nem tudunk elfogadni (e-mail, facebook, telefon, stb.)
2. Kapok-e visszajelzést a jelentkezés után?
Igen, a jelentkezés leadásától számított 24 órán belül e-mailban felvesszük veled a kapcsolatot, küldünk egy megerősítő levelet, hogy a jelentkezésedet fogadtuk, feldolgoztuk.
3. Mi történik ha nem kapok visszaigazolást a megadott határidőn belül?
Ebben az esetben kérjük, hogy vedd fel a túravezetővel a kapcsolatot, vagy add le jelentkezésed újra, ha még a jelentkezési határidőn belül vagy.
4. Meddig jelentkezhetek egy túrára?
Minden túra kiírásánál megtalálhatod a jelentkezési határidőt. A határidő letelte után csak akkor fogadunk jelentkezést, ha van még szabad hely az adott túrára.
5. A túra indulása előtt kapok-e tájékoztatást?
Igen, a jelentkezési határidő leteltét követő napon e-mailban küldünk tájékoztatást a túra részleteivel kapcsolatban.
6. Gyermekkedvezmény van-e?
Igen, ha a túrára nagy, azaz 50, vagy több személyt szállító autóbusszal utazunk, abban az esetben 0-5 éves kor között 100%-os, 6-10 éves kor között pedig 50% kedvezményt biztosítunk a gyermekek részére. Amennyiben kisebb busszal utazunk, sajnos nem áll módunkban kedvezményt biztosítani.
7. Van-e valamilyen korhatár a túrákon?
Nem, általában nem szoktunk korhatárt meghatározni. A túrázás korfüggetlen sport. Természetesen egy alap fizikummal rendelkezni kell a részvételhez, de azt mindenki el tudja dönteni, hogy rendelkezik-e vele. Ha nem vagy biztos magadban, keress minket nyugodtan, és segítünk a döntés meghozatalában.
8. Mikor, és hogyan fizethetem be a részvételi díjat?
A túrakiírásban minden esetben szerepel, hogy a túra díját előre, vagy induláskor kell befizetni, kell-e előleget utalni.
9. Ha előre kell fizetni, hogyan, hová kell fizetni?
Az egyesület által vezetett bankszámlára kell átutalni az összeget, melyről számlát állítunk ki.
Számlaadatok: OTP bank, 11734073-20015343 számú számlaszám.
10. Ha nem kell előre fizetni, mikor kell odaadni a pénzt?
A túra előtti tájékoztató levélben leírjuk, hogy mikor szedjuk össze. Általában az utazás közbeni pihenő időben szoktuk összeszedni a részvételi díjat, vagy nagybuszos utazás esetén menet közben, a buszon. Induláskor nem szedünk pénzt.
11. Jelentkeztem egy túrára, de közbe jött valami, nem tudok elmenni. Mi a teendő?
Amennyiben nem kellett előre fizetni, nincs más teendőd, mint szólni, hogy nem tudsz jönni. Ezt a jelentkezési határidőig kell megtenni.
12. Előre fizettem, a túrát / utaltam előleget, de nem tudok elmenni. Mi lesz a pénzemmel?
Amennyiben a jelentkezési határidő előtt jelzed azt, hogy nem tudsz jönni, az átadott pénz 100%-át visszautaljuk számládra.
Ha előleget utaltál, és a jelentkezési határidő letelte után jelezd, hogy nem tudsz eljönni, abban az esetben az előleget nem tudjuk visszafizetni számodra. Ha küldesz magad helyet másik embert, természetesen az általad befizetett előleget átruházhatod rá. Előfordulhat az is, hogy a túrára túljelentkezés van. Ilyenkor, ha fel tudjuk tölteni saját erőből is a helyed, akkor az előleget is visszautaljuk neked, erről küldünk tájékoztatást. Ha nincs a helyedre senki, akkor a befizetésed nem tudjuk visszatéríteni.

Biztosítással kapcsolatos kérdések

1. A részvételi díjban van-e biztosítás?
Nem, nincs. A biztosítás megkötésére egyesületünkön keresztül is van lehetőség, de minden esetben külön, a részvételi díjon felül fizetendő a biztosítás díja.
2. Kell-e biztosítás, hogy részt vehessek egy túrán?
Igen, külföldi túrákon minden esetben kell rendelkezz megfelelő sport biztosítással. Belföldi kirándulások esetében nem kötelező a biztosítás.
3. Van EU-s TB kártyám, szükséges ezen felül még biztosítást kötnöm?
Igen. Az Európai Egészségbiztosítás Kártya csak az orvosilag szükséges ellátásokat fedezi, melyet az ellátást végző orvos minősít. Ha a hegyen történik valami, és mentés kell, az nem orvosi ellátás, a kártya arra nem jó. Ha nincs külön, ide vonatkozó biztosításunk, a teljes mentés költségét ki kell majd fizetnünk. Sok esetben azonban a biztosításon felül kérik ezen kártya meglétét is, így érdemes rendelkeznünk vele, kiváltása ingyenes.
4. Tudtok-e nekem biztosítást kötni?
Igen, lehetőség van az egyesületen keresztül a biztosítás megkötésére. Biztosítást csak külföldi túrák esetében kötünk, belföldre rajtunk keresztül nincs lehetőség biztosítás kötésére.
5. Milyen biztosítást köt az egyesület számomra?
A sokak által kedvelt, és használt EUB Nívó biztosítást kötjük – ha szükséges Sport Plusz kiegészítő opcióval – részvevőink számára. A biztosítás 2.500.000.-Ft fedezi a gyalogos hegyi mentést, valamint 5.000.000.-Ft-ig a helikopteres mentést. A biztosítás részleteiről a www.eub.hu oldalon tájékozódhatsz (Nívó + Sport plusz biztosítás). A EUB Nívó biztosítás ára 600.-Ft / fő / nap, ha sport plusz kiegészítőt is kötünk hozzá, akkor 700.-Ft / fő / nap. A túrakiírásban minden esetben feltüntetjük, hogy melyik biztosítás szükséges a túrához.
6. Hogyan kell jelezni, hogy kérek biztosítást?
Jelentkezéskor, a jelentkezési felületen kell jelezni, hogy kérsz-e biztosítást.

Buszos utazással kapcsolatos kérdések

1. Milyen busszal utazunk?
A túrákra három féle busszal szoktunk utazni a létszám függvényében. Vagy egy 20, vagy 30 fős kisbusszal, vagy 50 személyes nagybusszal.
2. Kényelmesek a buszok?
A buszok megfelelnek a mai kor követelményeinek, kényelmes ülésekkel, és klímával ellátottak. A kényelmesség nagyban függ a magasságtól, mert az összes buszon fix üléstávolság van.
3. Utazás közben van-e pihenő?
Igen, ha az utazás több mint 2 óra, abban az esetben félúton megállunk 15-20 percre.
4. Hol szoktatok megállni? Van ott WC?
Igen, minden esetben olyan helyen állunk meg ahol van WC, esetleg bolt.
5. Mikor érünk haza?
A visszaérkezést nem tudjuk előre pontosan megmondani. Nagyban függ a csapat tempójától, a szükséges pihenők számától, és idejétől. Minden túrának van egy ideális forgatókönyve, amit próbálunk tartani, azonban a csapat függvényében ettől el kell térnünk. Nem miskolci lakosoknak nem tudjuk biztosítani azt, hogy elérjék utolsó buszaikat, így minden túra előtt érdemes valamilyen alternatív utazási móddal készülni, ahol éjszakai érkezés várható.

Túrával kapcsolatos kérdések

1. A túrakiírásban szereplő adatok mennyire valósak?
A túrakiírásban található távolság és szintadatok a Garmin BaseCamp nevű programmal, az OpenMaps projekt keretein belül készített GPS alapú térképek alapján kerülnek kiírásra. Ennél pontosabb mérést jelenleg nem ismerünk. A valóságban azonban mindig eltérnek egy kicsit az adatok, teljes pontossággal nem lehet meghatározni előre őket.
2. Hány túravezető kíséri a csoportot?
A csoportot 1 túravezető vezeti. Ha a csoport létszáma több mint 15 fő, akkor a túravezetőhöz csatlakozik egy csoportkísérő, aki a csoport végén mozog. Ha a létszám meghaladja a 30 főt, abban az esetben 2 csoportkísérő segíti a túravezető munkáját. A csoportkísérők segítenek a tájékozódásban, ügyelnek a csoport egybentartására.
3. A túra indulásakor kapok tájékoztatást?
Igen, a túravezető bemutatja a csoportkísérőket és magát, valamint elmondja mi várható a túrán, milyen jelzést kell követni. Ilyenkor mondjuk el azt is, hogy ki lesz a csapat elején, és végén, kit kell figyelni, merre megy.
4. Nincs a közelben túravezető, és nem tudom merre kell menni egy elágazásban, mit csináljak?
Állj meg, és várd meg a záró csoportkísérőt, ő fogja tudni a helyes irányt. Ha nem vagy biztos az irányban, sose indulj tovább.
5. A túravezető és a csoportkísérők között voltam, és valahol rossz irányba fordultam, mit tegyek?
Amint felismerted azt, hogy rossz irányba mész, azonnal fordulj vissza, és keresd meg azt a pontot, ahol utoljára jelzést láttál. Jó esetben ez pár perc alatt meg is van. Ha már elment a záró ember, akkor telefonálj a túravezetőnek, és maradj egyhelyben, a jelzésen. Ha megtaláltad a helyes irányt, és tudod követni a jelzést, akkor a telefonálás után indulj a csapat után, a záró emberrel hamarosan összetalálkoztok. Ha senki sem elérhető telefonon, mert nincs térerő, és nem éred utol a csoportot, akkor menj vissza az indulás helyszínére azon az úton, ahol jöttél. Miután kiderül, hogy hiányzik egy ember ott fognak először keresni, ahol indultunk.
6. Teljesen elkavartam, nem találok vissza semmi ismerős helyre, mit csináljak?
Telefonálj a túravezetőnek. Fontos, hogy a túravezető száma meglegyen, hogy tudj neki szólni, ha baj van, akár sms-ben. A telefonálás után keress egy olyan helyet, ami jól látható (rét közepe, kiemelkedő szikla, valami beazonosítható tereptárgy), és maradj ott. Telefonon kommunikálva megkeresünk. Kis ösvényen, nagyon rosszul járható sziklás terepen sose indul el, mert könnyen baleset érhet. Ha nem tudsz jól látható helyet megközelíteni, akkor inkább marad ott, ahol vagy. Keresés közben ne mozogj, mert azzal a keresők helyzetét nehezíted.
7. Teljesen elkavartam, senkit sem tudok elérni, lemerült a telefonom is, mit csináljak?
Ha tudod az utat menj vissza az indulás helyszínére, ott fogunk először keresni. Ha nem tudod, de irányban tudod merről jöttünk, vagy látsz egy települést lentebb, akkor indul el oda. Ha nem találunk az indulás helyszínén, akkor a környező településeken fogunk keresni. A településen mindig a templomhoz menj. Ha nem látsz semmit, nem tudod mi merre van, akkor keress egy jó látható helyet (rét közepe, kiemelkedő szikla, valami beazonosítható tereptárgy), és maradj ott. Előbb-utóbb megtalálunk. Ha úgy döntesz, hogy elindulsz egy település felé, csak akkor menj, ha jól járható úton tudsz haladni. A toronyiránti utak veszélyesek, és ha baleset ér, sokkal nehezebben találunk rád.
8. Ha elkavarodok, a csapat megvár?
Igen, nem hagyunk ott senkit egy túrán sem. Ha nem találunk a csapatot hazaküldjük, de a túravezető a megtalálásodig a helyszínen marad, ha a hatóságokat is be kell vonni, akkor is. Együtt utaztok haza.
9. Ha lassú a csapat tempója számomra, muszáj a csapattal haladnom?
Nem, előre mehetsz, de a megbeszélt pontokon meg kell várj minket. Jelezni kell a túravezetőnek, hogy előre mész. Ha eltévedsz, nem nagyon fogjuk tudni, hol keressünk, merre jársz, ezért csak akkor menj előre, ha biztos vagy a dolgodban. Akik előre mennek, azokat nem tekintjük a csoport tagajinak, eltévedés esetén nem keressük őket. Ha nincsenek a megbeszélt helyen, a megeszélt időben, és nem jeleznek, nem várunk rájuk.
10. Ha nem bírom a túrát, visszafordulhatok?
Igen, visszafordulhatsz, de akkor egyedül kell visszamenned az indulás helyszínére. Ha többen is vissza szeretnénk fordulni, és van kapacitásunk, akkor egy csoportkísérő a visszafordulókkal tart.
11. Mi történik ha rossz az idő a túra napján?
A program, amennyiben még elfogadható az időjárás, megtartásra kerül. Ha nagyon rossz idő jön, alternatív programokat biztosítunk a résztvevőknek. Ha az indulás helyén esik reggel az eső, az még nem azt jelenti, hogy 200 kilométerrel arrébb is rossz idő van. A tájékoztató levélben elküldjük mindig az előre jelzett időjárási adatokat.
12. Ki dönti el, hogy változtat a programon?
A túra szervezője és túravezetője dönti el, hogy változtat-e az adott programon. A túravezető az időjárás, és a résztvevők felkészültségét figyelembe véve saját belátása szerint változtathat a túra programján. A résztvevőknek ezt a változtatást el kell fogadniuk, mindig a többség érdekükben történik a változtatás.
13. Milyen a túra tempója?
A túra tempóját mindig a résztvevőkhöz igazítjuk, sosem hagyunk hátra senkit. Ha nagy erőnléti különbség van az eleje és a vége között, akkor ketté választjuk a csoportot és úgy haladunk tovább (ha van rá kapacitásunk). Nagy létszámú túráknál, ha az útvonal azt megkívánja, már induláskor két csapatra bontjuk a jelentkezőket. Ilyenkor mindkét csapattal egy-egy túravezető, és egy-egy csoportkísérő megy.
14. Kell-e valamilyen különleges felszerelés a túrához?
A túrakiírásban feltüntetjük, hogy milyen felszerelés kell az adott programhoz. Általában olyan túrákat szervezünk, ami felszerelés nélkül, bárki számára teljesíthető.

Túrák besorolása nehézség szerint

1 csillag: Könnyű program, általában városnézés, várlátogatás.
2 csillag: Rövid kirándulás, azok számára is ajánlható, akik még nem vettek részt túrán. Családoknak, gyerekeseknek ajánlott program.
3 csillag: Normál program, 15-20 km-es túra, normál útvonalon. Olyanok számára ajánlott, aki rendszeresen mozognak, kirándulnak.
4 csillag: Nehéz túra, 20 kilométeres táv felett, és több mint 1000 méter szintemelkedéssel járó túra. Magashegyi túrák, melyek még felszerelés nélkül járhatóak.
5 csillag: Nehéz, magashegyi túrák, melyekhez felszerelés szükséges (via ferrata, téli magashegy, stb.)

Több napos programokkal kapcsolatos kérdések

1. Milyen szálláson szállunk meg?
A túrakiírásban mindig megtalálod a szállás típusát, ha van honlapja annak címét is megadjuk, hogy képekben is meg tudd nézni. Az esetek többségében 2, 3, 4 ágyas szobákban, vendégházakban alszunk. Programjaink típusából adódóan nem szállodákban alszunk, megelégszünk a középkategóriás szállásokkal. Ezeken kívül még kempingekben, sátorban is szoktunk aludni.
2. Milyen szobába fogok kerülni?
Ha párban jelentkezel, törekszünk arra, hogy 2 ágyas szobába kerüljetek, esetleg két pár egy 4 ágyasba. Családok esetében a család egy szobába kerül. Egyedül jelentkezők esetében lány és fiú szobákat alakítunk ki. A szobabeosztást előre készítjük el, menet közben csak az ésszerűség határain belül lehet rajta változtatni.
3. Van-e étkezési lehetőség a szállásokon?
Ezt mindig feltüntetjük a túrakiírásban. Ha van lehetőség étkezést kérni, akkor azt a jelentkezési díjon felül kell fizetni, az adott ország pénznemében.
4. Mi a választható menü?
Amennyiben van étkezés, a túra előtt kiküldött tájékoztató levélben benne lesznek a választható ételek, és az, hogy meddig kell visszajelezni, hogy kérsz-e étkezést.

Teleautó szervezésével kapcsolatos kérdések

1. Mi is ez a teleautó szervezés?
Túráink nagy százalékban Miskolcról indulnak a hajnali órákban. Más, közeli városokból, településekről sajnos nincs lehetőség tömegközlekedéssel eljutni hajnalban Miskolcra, ezért teleautók szervezésével próbáljuk megkönnyíteni a jelentkezők eljutását a túra indulásának helyére. Ha pl. Debrecenből van egy jelentkező egy útra, aki autóval érkezik reggel Miskolcra, és felajánlja szabad helyeit további jelentkezők számára, akkor azt közzétesszük honlapunkon, így lehetősége lesz olyan jelentkezőknek is eljönni, akik az utazás miatt nem tudnánk részt venni a túrán. A teleautókat a honlapunkon, az adott túra kiírásánál, egy külön fülön tüntetjük fel.
2. Autós vagyok, felajánlanám szabad helyeim, mi a teendőm?
A honlapon található jelentkezési felületen jelentkezéskor megadhatod, hogy honnan, mikor indulsz, mennyi szabad helyed van. Mi ezt közzétesszük a honlapon az erre kialakított helyen. Ha valaki jelentkezik utasnak, annak személyes e-mailban elküldjük neved, e-mail címed, és telefonszámod, hogy fel tudjátok venni a kapcsolatot.
3. Utas szeretnék lenni egy teleautóban, mi a teendőm?
Jelentkezéskor a megjegyzés rovatban fel kell tüntetned, hogy helyet szeretnél foglalni egy autóban. Ilyenkor közös levélben elküldjük mind az autósnak, mind az utasnak a kapcsolattartáshoz szükséges adatokat (név, e-mail cím, telefonszám).
4. Milyen költségek vannak egy teleautónál?
Az autós és az utas egyénileg beszélik meg, hogy az utazás költségeit hogyan osztják meg egymás között.
5. Mi történik akkor, ha nincs ott az utas, vagy nincs ott az autós a megbeszélt helyen, és időben?
Egyesületünk sajnos nem tud felelősséget vállalni sem az autósért, sem az utasért. Ha valamilyen gond adódik a teleautó szervezésével, kérjük, hogy jelezzétek felénk, hogy a legközelebbi alkalommal ne regisztráljuk az utast, vagy az autóst.

Felelősséggel kapcsolatos kérdések

1. Kit terhel a felelőség, ha baleset történik velem?
A túrán mindenki saját felelősségére vesz részt. Sem a túravezető, sem az egyesület nem vonható felelőségre baleset, eltévedés esetén. A túravezető azért van, hogy biztonságosan vezesse a csoportot, mindent megtegyen annak érdekében, hogy mindenki jól, és biztonságban érezze magát a túrán, azonban arra nem tud figyelni, hogy a résztvevők hogyan “viselkednek” menet közben.
2. Ha hozom a gyerkőcöt, és balesetet szenved, kit terhel a felelősség?
18 év alatti gyermek csak szülői felügyelet mellett vehet részt programjainkon. A gyermekre a szülő felügyel, és minden felelősség az övé.


Copyright © 2014-2016 Hegyre Fel! TE